קורונה או בדידות – איזו מחלה מסוכנת יותר?

תוכן שיווקי

בדידות היא, לצערנו הרב, תחושה נפוצה בקרב בני הגיל השלישי. חלק מרגישים בה רק בתקופות החגים, אחרים לעתים קרובות יותר. אבל השנה תחושת הבדידות התעצמה פי כמה לאור מגפת הקורונה – אנשים מבוגרים עם מחלות רקע נמצאים בקבוצת סיכון להידבק, מה שמוביל את בני המשפחה לשמור על מרחק מהם כדי להגן על בריאותם.

 

בדידות היא תחושה פנימית שיכולה להתפתח אצל כל אחד ואחד, אפילו כאשר הוא מוקף בבני משפחה ששומרים על קשר ומתעניינים בשלומם. תחושת הבדידות עלולה אפילו להחמיר עוד יותר כאשר מוסיפים לה גורמי לחץ נוספים, לדוגמה חרדה מפני עתיד בלתי ידוע.

ההשלכות של בדידות ממושכת הן רבות ויש המגדירים את הבדידות כ"מחלה" מסוג אחר, כזה שאינו תלוי בנוכחות של חיידקים או נגיפים. מבחינה נפשית, הבדידות עלולה להתפתח למצב של דיכאון. ניתן להבחין בהתפתחות של דיכאון בעזרת כמה סימנים מובהקים שמאפיינים אותו: היעדר תיאבון או אכילה מוגזמת מטעמים נפשיים, ירידה ברורה במצב הרוח ובמוטיבציה לבצע פעילויות למשך תקופה של 3 שבועות לפחות, הפרעות שינה או קושי להתעורר בבוקר ובמקרים חריפים אפילו מחשבות על מוות. השלכה מנטלית נוספת היא התפתחות של דמנציה וירידה ביכולות הקוגניטיביות, מאחר ואין שום דבר מסביב שיגרה את מוחם של בני הגיל השלישי ומשם הדרך להתדרדרות היא קצרה מאוד.

אם זה אינו מפחיד מספיק, לבדידות יש גם השלכות פיזיות, בעיקר בתקופת הקורונה מאחר ובני הגיל השלישי מוכנסים לסגר בביתם. הדבר בא לידי ביטוי בירידה בתפקוד מאחר והפעילות הפיזית הזמינה למבוגרים פשוט שואפת כמעט לאפס. תחשבו על זה רגע – במצב הנוכחי אסור להם אפילו לרדת ולעלות את המדרגות בבניין! לא צריך להיות רופא כדי להבחין בירידה תפקודית, סימן מובהק לכך הוא ירידה בקצב ההליכה. בנוסף, חוסר הפעילות מעודד עלייה ברמת הכולסטרול והתפרצות של מחלות לב. כל אלה עלולים להוביל לתמותה בטרם עת בלי בכלל להידבק בנגיף הקורונה.

איך לעזור מרחוק לבן משפחה מבוגר שירגיש בודד פחות?

אין תחליף לקשר אנושי. הוא יכול להוות מקור גדול לנחמה גם כאשר הוא מרחוק וללא קרבה פיזית. הנה כמה טיפים שימושיים איך לעזור מרחוק להפיג את הבדידות:

  • שמרו על קשר – התקשרו מדי יום, ואם אפשר אז יותר מפעם אחת. נסו גם לשלב שיחות וידאו כדי להוסיף לשיחה מימד של קרבה.
  • חיבור עם הנכדים – ארגנו שיחות בין המבוגרים לבין הנכדים הצעירים כדי שיוכלו לשמור על קשר. אפשר גם להפתיע מדי פעם עם סרטונים וצילומים יצירתיים של הנכדים כדי לגרום להם לחייך.
  • תעסוקה משותפת מרחוק – מצאו פעילות משותפת אותה ניתן לבצע מרחוק ביחד, לדוגמה לצפות במשחק כדורגל עם הזום פתוח או שעת סיפור של סבא וסבתא עם הנכדים.
  • משלוחים והפתעות עד הבית – מי שממש רוצה להשקיע יכול להשאיר מתנות והפתעות קטנות על סף הדלת כמו אוכל טעים שבישלתם, פרחים שיוסיפו קצת צבע וחיים לדירה או אמצעי תעסוקה שונים שיפיגו את השעמום.

דיור מוגן זה קודם כל קהילה, חברים ואווירת משפחה. בגני שרונים אנחנו חיים 100% ביחד ועדיין שומרים על עצמאות וביטחון. רוצה להציץ לבית? הכניסה כאן!

על אף שברור לכולם שנגיף הקורונה מסוכן מאוד לבני הגיל השלישי ומאיים על חייהם, "מחלת הבדידות" מסוכנת להם לא פחות ויש לעשות את כל מה שניתן כדי לשמור על יקירינו מפניה. זו תקופה קשה ומורכבת, אך יש דרכים להתמודד איתה תוך שמירה על קשר ככל הניתן.

למדיניות האתר לחצו כאן – https://gvoorot.co.il/privacy-policy

אשמח לקבל מידע על דיור מוגן בשרון

    כתבות נוספות בנושא...

    דיור מוגן מחירים 2020

    דיור מוגן מחירים ומסלולים – מדריך לשנת 2022

    תוחלת החיים בישראל נמצאת במגמת עלייה מתמדת, דבר המצריך פתרון מגורים הולם לבני הגיל השלישי.

    פה תמצאו הכל על מחירים, יתרונות מול חסרונות ולמי הוא מתאים.

     

    חשיפה: הסוד לאריכות ימים בגיל השלישי

    החל מפעילות גופנית באופן קבוע ועד למציאת תחביבים חדשים: מה הוא הסוד המיוחל מאחורי אריכות ימים בגיל השלישי וכיצד דיור מוגן עשוי לעזור לכם להשיג אותה?

    איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי בגיל השלישי

    רבים מבני הגיל השלישי מתמודדים עם תחושה של חוסר ביטחון עצמי, בעיקר החל מגיל 60. במאמר זה נמליץ על דרכים איך להתמודד עם המצב.