חברים מהסוג השלישי: איך למצוא מסגרת חברתית בגיל מבוגר?

תוכן שיווקי

"לא טוב היות האדם לבדו" היא אמירה שתקפה לכל אחד, בכל גיל ובכל מצב, אפילו בגיל השלישי. אך בכל זאת יש מבוגרים שמתקשים בגילם למצוא מסגרת חברתית שמתאימה להם, מה שמוביל לתחושה מעיקה של בדידות ומשם הדרך לייאוש ודיכאון היא קצרה מאוד.

מדוע מסגרת חברתית כה חשובה בגיל השלישי?

מחקרים שונים הוכיחו קשר ישיר בין האושר האישי של האדם לבין השתלבותו במסגרות חברתיות. נמצא כי אנשים בעלי מסגרת חברתית מוצקה, בין אם משפחתית ובין אם בחברת אנשים נוספים מאותה שכבת גיל, הרגישו שביעות רצון רבה יותר מאיכות חייהם לעומת אלה שנשארו לבד. המסגרת החברתית עשויה גם להעניק תחושה של ביטחון, מציאת תכלית חדשה ולחיים ולמלא חללים שנוצרו במרוצת השנים כדוגמת מוות בטרם עת של בן או בת זוג.

המפתח להשתלבות במסגרת חברתית בגיל מבוגר היא לתכנן מראש ככל הניתן מה לעשות בשנות הפנסיה. בממוצע, לאדם שיוצא לפנסיה צפויות בסביבות ה-10-15 שנות חיים בפעילות גופנית מלאה, לכן חבל שלא לנצל אותן עד תום ולהשתלב במסגרות חברתיות כל עוד זה אפשרי.

ישנן דרכים רבות באמצעותן ניתן להתערות במסגרת חברתית. להלן כמה מהן:

  • שימוש במיומנויות קיימות – אין כמו להגיע למפגש ראשון ולשתף את הנוכחים בעוגיות שאפיתם בעצמכם או להשתמש בכישורי הנגרות שלכם על מנת לתקן חפץ שנשבר והתקלקל, כדי לבלוט לטובה בעיני חברים פוטנציאלים חדשים.
  • הרחבת אופקים – עכשיו כאשר לחץ הפרנסה וגידול הילדים כבר איננו רלוונטי, זה הזמן להשקיע בהרחבת אופקים ולמידת תחומים חדשים. לדוגמה, תמיד רציתם להתמקצע בצילום? הצטרפו לקורס או לקבוצת חובבים שמתעניינת באותו נושא.
  • חוויות משותפות – צפייה בסרט עם חברים, קבוצת כושר, טיולים משותפים בטבע – כל פעילות קבוצתית יכולה ליצור חוויות חיוביות, שלאחר מכן יעזרו להתקרב וליצור מסגרת חברתית של חברים חדשים.
  • פעילות התנדבותית – אם אתם מרגישים שיש לכם מה להעניק לעולם, ישנן פעילויות התנדבויות רבות שנעשות בחברת אנשים נוספים, כמו אריזת וחלוקת מזון לנזקקים.
  • קשר עם המשפחה – שמרו על הקשר עם בני המשפחה ככל ניתן. נסו להיפגש עם הילדים והנכדים פעם בשבוע ולשמור על קשר טלפוני בתדירות קבועה שמתאימה לכל הצדדים המעורבים.

דיור מוגן זה קודם כל קהילה, חברים ואווירת משפחה. בגני שרונים אנחנו חיים 100% ביחד ועדיין שומרים על עצמאות וביטחון. רוצה להציץ לבית? הכניסה כאן!


במקרה וגם אחרי שניסיתם את כל הדרכים הללו עדיין הינכם מרגישים בדידות, אין זו בושה להיעזר בכישוריו של בעל מקצוע רלוונטי כמו פסיכולוג על מנת שילמד אתכם את הכלים הדרושים כדי להתמודד עם הבעיה. בנוסף, שיתוף בני המשפחה בתחושות שלכם עשוי לתת תחושת הקלה. גם אם לא תקבלו מהם עצות פרקטיות, לפחות תדעו היכן למצוא אוזן קשבת.

למדיניות האתר לחצו כאן – https://gvoorot.co.il/privacy-policy

אשמח לקבל מידע על דיור מוגן בשרון

    כתבות נוספות בנושא...

    קורונה או בדידות – איזו מחלה מסוכנת יותר?

    כולם חוששים בצדק מהסיכון הרב של מחלת הקורונה אצל אנשים מבוגרים ושומרים מרחק כדי להגן עליהם, אבל הם חשופים גם למחלה מסוג אחר לחלוטין שעלולה לקצר את חייהם – מחלת הבדידות

    איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי בגיל השלישי

    רבים מבני הגיל השלישי מתמודדים עם תחושה של חוסר ביטחון עצמי, בעיקר החל מגיל 60. במאמר זה נמליץ על דרכים איך להתמודד עם המצב.

    חשיפה: הסוד לאריכות ימים בגיל השלישי

    החל מפעילות גופנית באופן קבוע ועד למציאת תחביבים חדשים: מה הוא הסוד המיוחל מאחורי אריכות ימים בגיל השלישי וכיצד דיור מוגן עשוי לעזור לכם להשיג אותה?