איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי בגיל השלישי

תוכן שיווקי

רבים מבני הגיל השלישי מתמודדים עם תחושה של חוסר ביטחון עצמי, בעיקר החל מגיל 60. הסיבות לכך הן רבות והמשותף לכולן הוא מגוון חששות, שיש להן השפעה על חיינו. במאמר זה נמליץ על דרכים איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי בגיל השלישי

מדוע חוסר ביטחון עצמי בגיל השלישי מתחיל דווקא בגיל 60? על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology, חוקרים מסבירים כי בעוד בגיל צעיר יותר אנשים רבים מפתחים קריירה, מתנסים במערכות יחסים וחווים חוויות חדשות, בגיל מתקדם יותר עמדות הכוח הללו הולכות לאיבוד ולפעמים השינויים הללו גורמים לתסכולים.

בעיות בריאות

סיבה אחת לתחושת חוסר ביטחון עצמי בגיל השלישי היא בעיות בריאות, שמתלוות לתקופה זו של החיים. הגוף כבר אינו חזק כפי שהיה בצעירותו ומתחילות להתפתח מחלות רקע שונות, החל מהשמנה ולחץ דם גבוה ועד לדמנציה. אלה צרות שעלולות לפגוע בחוסן הנפשי ומכאן גם בדימוי העצמי של אדם מבוגר.

להלן טיפים בנושא:

  • שמרו על תזונה בריאה כדי להימנע מצבירת משקל מיותר והתפתחות של בעיות אחרות כמו כולסטרול גבוה.
  • הקפידו על פעילות ספורטיבית כלשהי, לדוגמה הליכה של קילומטר מספר פעמים בשבוע, אפילו אם רק כדי להוכיח לעצמכם שעדיין "יש לכם את זה". בכל אופן, יש לפעילות ספורטיבית מגוון של יתרונות בריאותיים כמו חיזוק העצמות, השרירים והלב.

משבר הקן הריק

עוד סיבה לתחושה הזו נובעת מהרגשה של חוסר תכלית. בשלב זה של החיים, הילדים כבר עצמאיים, עזבו את הבית והקימו משפחות משלהם. מצב זה עלול להפוך למה שנקרא "משבר הקן הריק" – ההורים המזדקנים מרגישים שסיימו את תפקידם ואף אחד אינו זקוק להם יותר. אין למי לבשל או לכבס ופתאום נוצרת תחושה של אובדן משמעות אחרי שנים רבות של טיפוח התא המשפחתי.

דיור מוגן זה קודם כל קהילה, חברים ואווירת משפחה. בגני שרונים אנחנו חיים 100% ביחד ועדיין שומרים על עצמאות וביטחון. רוצה להציץ לבית? הכניסה כאן!

להלן טיפים בנושא:

  • זכרו שאמנם הילדים יצאו לעצמאות, אבל הם עדיין יזדקקו לכם: סיוע כלכלי, עצה טובה, שמירה על הנכדים וכ'ו.
  • תכננו מה לעשות עם הזמן הפנוי שנוצר, לדוגמה לצאת לטייל בחיק הטבע או לפתח תחביבים חדשים.
  • שמרו על קשר עם הילדים: היפגשו אחת לשבוע-שבועיים ושמרו על קשר טלפוני בתדירות קבועה שמוסכמת על שני הצדדים.

גילנות

גילנות, גיליזם או Ageism – כל המלים הללו מתייחסות לדעות קדומות הקשורות לגיל. בהקשר שלנו, מדובר בסטריאוטיפ החברתי לפיו אדם זקן מדי מכדי לבצע פעילויות מסוימות או שהוא צריך להיראות ולהתנהג באופן ספציפי. בנוסף, מחקרים הוכיחו שדעות קדומות מפחיתות את יכולתם של מבוגרים לבצע מטלות אפילו אם יש להם את כל הכישורים הנדרשים לביצוען, מה שכמובן פוגע באופן משמעותי באיכות חייהם.

להלן טיפים בנושא:

  • למדו משהו חדש: זה יכול להיות באמצעות השתתפות בהרצאות, פיתוח תחביבים חדשים, קריאת ספרי עיון ועוד. אמנם זה גיל לא אידיאלי לחזור ללמוד, אבל כשלומדים משהו חדש זה מוסיף עניין לחיים ומפיח תקווה שהביטוי "כלב זקן אינו לומד טריקים חדשים" שגויה.
  • הקפידו להתלבש יפה כל בוקר, לדוגמה חולצת כפתורים אלגנטית עם צווארון כמו שהייתם לובשים במשרד. עצם המאמץ לשפר את המראה החיצוני עוזר לשמור על דעה חיובית לגבי עצמך.

אם בכל זאת אינכם מצליחים לשקם את הביטחון העצמי שלכם, אל תתביישו לפנות לעזרה – שתפו את בן/בת הזוג, החברים או כל אדם אחר שאתם סומכים על דעתו בתחושות שלכם. גם אם לא תקבלו עצה פרקטית, עצם פריקת המשא הזה מהלב שלכם עשויה לשפר, אפילו אם רק במעט, את הרגשתכם. גם בעלי מקצוע רלוונטיים עשויים לעזור להתמודד עם חוסר הביטחון.

למדיניות האתר לחצו כאן – https://gvoorot.co.il/privacy-policy

אשמח לקבל מידע על דיור מוגן בשרון

    כתבות נוספות בנושא...

    חשיפה: הסוד לאריכות ימים בגיל השלישי

    החל מפעילות גופנית באופן קבוע ועד למציאת תחביבים חדשים: מה הוא הסוד המיוחל מאחורי אריכות ימים בגיל השלישי וכיצד דיור מוגן עשוי לעזור לכם להשיג אותה?

    דיור מוגן מחירים 2020

    דיור מוגן מחירים ומסלולים – מדריך לשנת 2022

    תוחלת החיים בישראל נמצאת במגמת עלייה מתמדת, דבר המצריך פתרון מגורים הולם לבני הגיל השלישי.

    פה תמצאו הכל על מחירים, יתרונות מול חסרונות ולמי הוא מתאים.

     

    קורונה או בדידות – איזו מחלה מסוכנת יותר?

    כולם חוששים בצדק מהסיכון הרב של מחלת הקורונה אצל אנשים מבוגרים ושומרים מרחק כדי להגן עליהם, אבל הם חשופים גם למחלה מסוג אחר לחלוטין שעלולה לקצר את חייהם – מחלת הבדידות